Friday, June 29, 2007

6 egendomliga saker om mig

Jaha, har man blivit "kullad" så har man....

1. Jag har en otroligt stor bank av ointressant kunskap om melodifestivalen.
2. Har en "manliga" förmåga att sitta och stirra rakt ut i luften och inte höra min man som försöker prata med mig.
3. Jag har 2 jättefina tatueringar, en på armen och en på vaden. Ångrar ingenting!
4. Har gjort den hemska upptäckten att jag är en nörd - då jag funderar över Gud och kyrkan minst 80 % av min vakna tid.
5. Min favoritprofet är solklart Jona. Vem har inte suttit och surat under en buske och tyckt att Gud är dum?
6. Har en hemlig (inte så hemlig längre) fantasi om att vara rockstjärna.

2 comments:

Anonymous said...

Hej Liza,

jag snubblade över din blogg eftersom jag sökte på ordet präst och jag siktar på att bli just det. Jag har kikat igenom några inlägg (och några kommentarer) och jag tycker att du står verkligen upp för det villkorslösa accepterandet av människan sådan hon är. Var och en har ett värde som inte har någonting att göra med några som helst villkor. Lev si och så så blir du älskad, typ... Är Gud diskriminerande? Nej. Jag hade länge svårt att se mig själv som kristen pga. så mycket trångsynthet och fördömande, jag tycker att svenska kyrkan gör rätt och det var dessa värderingar som förde mig tillbaka till kyrkan och tron.

Vänligen,
Mattias

Magnolia said...

Hej Mattias,

Vad roligt att du hittade in till min blogg. Jo det stämmer att jag alltid försöker att stå upp för människans värde, som är prestationslös. Inte sagt som många tror att jag ignorerar brustenheten/synden i vår relation till Gud, oss själva och våra medmänniskor. Men jag är övertygad om att vi måste börja med att förstå vårt värde och älska oss själva, förstå då kan vi acceptera bristen i oss och andras brist utan att hemfalla åt fördömanden.

Lucka till med dina präststudier

Liza